Η έννοια της συνεξάρτησης: η τοξικότητα στις ανθρώπινες σχέσεις.

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Μαρτίου η ένατη διαδικτυακή συνάντηση του Σεμιναρίου
Επιμόρφωσης Κατηχητών-τριών, που συνδιοργανώνει το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Νεότητος και Οικογένειας Ι.Α.Α.
Ο Αρχιμ. π. Χρύσανθος Παπαποστόλου, Διευθυντής του Ιδρύματος Ψυχοκοινωνικής Αγωγής και Στήριξης ΔΙΑΚΟΝΙΑ, ανέπτυξε το θέμα: «Η έννοια της συνεξάρτησης: η τοξικότητα στις ανθρώπινες σχέσεις. Ο ρόλος του Κατηχητή».
Ξεκινώντας με τον ορισμό της συνεξάρτησης, προχώρησε στην παρουσίαση αυτής της “τοξικής” συναισθηματικής κατάστασης στις διάφορες εκφάνσεις της ζωής.
Αναφορικά με την Κατήχηση ο π. Χρύσανθος τόνισε ότι αυτή πρέπει να είναι συνδεδεμένη με την πραγματικότητα του παιδιού και κύριος ρόλος του Κατηχητή είναι να μάθει της έννοιες του μοιράσματος και της αποδοχής στο παιδί, μέσω δίαυλων επικοινωνίας που θα φροντίσει ο ίδιος να ανοίξει.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι να δοθεί η δυνατότητα στο παιδί να επιλέξει ανάμεσα στις γνώσεις και τους προβληματισμούς, εκείνα τα στοιχεία που το εκφράζουν προσωπικά, ώστε να αναπτυχθεί μέσα σε υγιή και εποικοδομητικά πλαίσια ως προσωπικότητα.
Όσον αφορά στους Εφήβους, ο ομιλητής επεσήμανε πως θα παραμείνουν κοντά στην Κατηχητική συντροφιά, μόνο εάν νιώσουν βαθειά εκτίμηση για το πρόσωπο του Κατηχητή τους. Εξάλλου τόσο οι νέοι όσο και τα παιδιά μπορούν να αντιληφθούν ποιος είναι κοντά τους από πραγματικό ενδιαφέρον ή από την ανάγκη αυτοπροβολής.
Και είναι καίριας σημασίας ο Κατηχητής να προσέχει να μην υπερβεί τα όρια του δικού του ρόλου και υπεισέλθει σε ρόλους διαφορετικούς.
Στη συνέχεια ακολούθησε ένας γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος, κατά τον οποίο οι Κατηχητές είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν για προσωπικές εμπειρίες και βιώματα, στα πλαίσια των ενοριακών Κατηχητικών συντροφιών και της επικοινωνίας τους με γονείς και παιδιά.
Το νέο διαδικτυακό ραντεβού ορίστηκε συν Θεώ, σύμφωνα με το Πρόγραμμα, για τη Δευτέρα 22 Μαρτίου, με ομιλητή τον κ. Σωτήριο Κόλλια, Δρ. Θεολογίας – Εκπαιδευτικό – Συγγραφέα και θέμα: «Η Λογοτεχνία και οι Τέχνες ως μέσο Κατηχητικής αγωγής».